Indické korenie

Indické korenie

Korenie pomáha zvýrazniť jedlu chuť, dodáva mu atraktívnu vôňu a dokonca aj lieči. Indické korenie má vo svete veľmi dlhú tradíciu a jeho kvalita je na najvyššej úrovni. Aj preto si zasluhuje našu pozornosť. Toto korenie je vyrobené priamo v Indii tradičnými postupmi. Jeho kvalita je preto naozaj zaručená. Nižšie uvádzame aké Indické korenia používame najčastejšie v našich receptoch a tiež sa zmieňujeme o možnostiach využitia.

Doma šéfkuchárom - Kompletný online sprievodca zdravým varením

 

Fenikel

Fenikel – je veľmi vhodný pri nadúvaní a celkovo tráviacich problémoch. V Indii je bežné, že po jedle dostanete lyžicu feniklu, aby ste obed lepšie strávili. A naozaj to funguje :-).


Kardamom

Kardamom – blokuje zahlieňujúci účinok mlieka a mliečnych výrobkov. Vhodné korenie do sladkých jedál, mlieka, mliečnych výrobkov a strukovín. Detoxikuje kofeín v káve,  zlepšuje chuť a arómu pokrmov. Podporuje trávenie, zvlášť so škoricou a muškátovým orieškom. Bráni hnačke, znižuje plynatosť a bolesť žalúdka, podporuje vstrebávanie živín zo stravy. Chráni proti prekysleniu, posilňuje trávenie.


Trikatu

Trikatu – ajurvéda používa túto zmes k posilneniu trávenia a účinnému natráveniu potravy. Tiež podporuje proces detoxikácie. Napomáha znižovať prekyslenie žalúdka a tráviace problémy.


Zázvorový prášok

Zázvorový prášok – je vhodnou alternatívou čerstvého zázvoru. Zahrieva a dezinfikuje. Je možné si z neho urobiť aj zázvorový čaj.


Tandoori masala

Tandoori Masala – Úžasná zmes korenín vhodná na prípravu mäsa i zeleniny. Zmes obsahuje: koriander, soľ, senovka grécka, rímsky kmín, škoricu, chilli, čierne korenie, zázvor, cibuľu, cesnak, muškátový kvet, bôbkový list, muškátový oriešok, kyselinu citrónovú, klinčeky, kardamon a horčičné semienko.


 

Rímska rasca

Rímska rasca – stimuluje trávenie, tlmí nadúvanie. Odstraňuje tráviace problémy. Zlepšuje vstrebávanie minerálnych a stopových prvkov. Pôsobí proti hnačke, zvracaniu a bolestiam žalúdka.


Kurkuma

Kurkuma – je veľmi silným antioxidantom, ktorý nás zbavuje nebezpečných voľných  radikálov a zabraňuje patologickým zmenám v tkanivách. Napomáha tráveniu, stimuluje funkciu žlčníka a pečene. Jej dezinfekčné, antibiotické a protizápalové účinky jej dávajú široké spektrum pôsobnosti. Používa sa na liečbu chorôb dýchacích ciest. Z vonku sa používa k ošetreniu kožných problémov, ako sú napríklad akné a pre podporu liečby zapálených rán. Táto rastlina, uznávaná celostnou medicínou a ajurvédou je vďaka svojmu pôsobeniu na krvný obeh tiež považovaná za prevenciu mozgovej mŕtvice a krvácania do mozgu.


Koriander

Koriander – pôsobí proti nadúvaniu a podporuje správne trávenie. Pomáha pri bolestiach brucha, zvracaní a zabraňuje črevnej infekcii.


Kari

Kari - Používa sa do mäsových aj zeleninových karí (= pokrm), smotanových polievok a omáčok, do polievok, strukovín, ryže, mletého mäsa, na kura, králika, ryby atď. Zloženie: koriander, kurkuma, čili, horčičné semienko, rasca, čierne korenie, senovka grécka, cesnak, soľ, fenikel.


Chunky chut masala

Chunky chut masala – farebná všehochuť korenia s mangom, granátovým jablkom, mätou a chilli, vhodná nielen do mletého mäsa, ale aj k ochuteniu pražených orieškov, ovocných a zeleninových šalátov. Zloženie: biela soľ, sušené mango, čierna soľ, rímsky kmín, čierne korenie, semienka granátového jablka, koriander, mätové listy, sušený zázvor, muškátový orech, chilli, klinčeky, asafoetída.


Chilli

Chilli – Chilli prášok získaný z najlepších a najpálivejších červených papričiek zvýrazňuje chuť ďalších ingrediencií a pokrmu samotného.


Horčičné semienko

Horčičné semienko – veľmi vhodné v chladnejšom klimatickom pásme ako je naša krajina. Stimuluje trávenie a likviduje toxíny. Podporuje účinok iných korení použitých pri varení daného pokrmu. Urýchľuje metabolizmus.


Garam masala

Garam masala – Vynikajúca jemná zmes korenia s nasladlou chuťou. Je veľmi vhodná k mäsu i k zelenine. Klenot indickej kuchyne. Zloženie: muškátový kvet,  citrónová kôra, koriander, škorica, klinček, rímsky kmín, kardamom.


Cesnakový prášok

Cesnakový prášok – je vhodnou alternatívou čerstvého cesnaku. Použite pol čajovej lyžičky namiesto 2 strúčikov čerstvého cesnaku. Môžete použiť k ochuteniu polievok, mäsa a zeleninových pokrmov, všade tam, kde sa bežne používa čerstvý cesnak.


Škorica

Škorica - Detoxikuje organizmus, podporuje trávenie a činnosť pečene. Pomáha stabilizovať hladinu krvného cukru.